In de formule-atlas van FoodPersonality wordt per editie de geografische kenmerken van supermarktformules beschreven vanuit een wisselende invalshoek. In de editie van juli/augustus 2022: de noodzakelijke schaalvergroting om supermarkten toekomstbestendig te maken. Maatschappelijke en technologische ontwikkelingen volgen elkaar in hoog tempo op en drukken een flinke stempel op het Nederlandse supermarktlandschap. Zo heeft de trend...
In de voorjaarseditie van het tijdschrift van Binnenlands Bestuur BV werd het thema “hoe gemeenten hun woningbouw kunnen versnellen” belicht. Hierin een interview met Peter van Kooten en Jacqueline van Koningsbrugge. Zij vertellen dat Metropool Vastgoedontwikkeling veel meer doet dan alleen mooie supermarkten realiseren voor Lidl Nederland. Door de integrale ontwikkeling van de supermarkt met...
De supermarkt is niet meer weg te denken uit buurt- en wijkwinkelcentra en vormt in veel gevallen dé ontmoetingsplek van de wijk. Bovendien zijn supermarkten essentieel binnen de fijnmazige detailhandelsstructuur die Nederland kenmerkt en een belangrijke spil in de leefbaarheid van buurten en wijken. Ondanks de prominente rol voor de supermarkt, merkt de supermarktsector de...